MUSIC All News

Τετάρτη, 10 Ιουνίου 2015

ΠΟΥ ΠΑΜΕ?
Στους 27 μήνες το «σερί» του αποπληθωρισμού...
 



Στους 27 μήνες το «σερί» του αποπληθωρισμού *Στο -2,1% το Μάιο Αποπληθωριστικές τάσεις για 27 συνεχόμενους μήνες συμπληρώθηκαν το Μάιο, καθώς ο δείκτης κινήθηκε στο -2,1%, στα ίδια επίπεδα με τον Απρίλιο. Σε ποια προϊόντα έπεσαν οι τιμές, πού καταγράφονται ανατιμήσεις. Ο ρόλος του δεκαημέρου εκπτώσεων. Στο -1,4% διαμορφώθηκε ο εναρμονισμένος δείκτης.


Στο -2,1% διαμορφώθηκε ο πληθωρισμός το Μάιο στην Ελλάδα, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Ειδικότερα, η εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, με έτος αναφοράς 2009=100,0 του μηνός Μαΐου 2015, έχει ως εξής:
Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Μαΐου 2015, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2014 προκύπτει μείωση 2,1%, έναντι μείωσης 2,0%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013.
Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Μάιο 2015 σε σύγκριση με τον Απρίλιο 2015, παρουσίασε μείωση 0,8%, έναντι μείωσης επίσης 0,8%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2014 – Μαΐου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2013 – Μαΐου 2014 παρουσίασε μείωση 1,7%, έναντι μείωσης 1,4%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,8% τον μήνα Μάιο 2015 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,4% της ομάδας «Διατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη: ψωμί και δημητριακά, αρνί και κατσίκι, χοιρινό, γαλακτοκομικά και αυγά, νωπά φρούτα και νωπά λαχανικά.
Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο ελαιόλαδο.
β) Κατά 12,1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω του θερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.
γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του φυσικού αερίου.
δ) Κατά 1,1% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω του θερινού δεκαήμερου
εκπτώσεων.

ε) Κατά 0,5% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ειδών ατομικής
φροντίδας.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,6% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα αλκοολούχα
ποτά (µη σερβιριζόμενα) και στα τσιγάρα.

β) Κατά 1,8% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φάρμακα.
γ) Κατά 1,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη)
και της μεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο.

δ) Κατά 0,5% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των ξενοδοχείων.

Στο -1,4% ο εναρμονισμένος δείκτης

Η εξέλιξη του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, µε βάση το έτος 2005=100,0, του μηνός Μαΐου 2015, έχει ως εξής:
Ο Εναρμονισμένoς Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Μαΐου 2015 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2014 παρουσίασε μείωση 1,4%, έναντι μείωσης 2,1% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013.
Ο Εν∆ΤΚ κατά τον μήνα Μάιο 2015 σε σύγκριση µε τον Απρίλιο 2015 παρουσίασε μείωση 0,2%, έναντι μείωσης 0,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Εν∆ΤΚ του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2014 – Μαΐου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2013 – Μαΐου 2014 παρουσίασε μείωση 1,6%, έναντι μείωσης 1,4%, που σημειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούμενων δωδεκαμήνων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου