MUSIC All News

Σάββατο, 2 Μαΐου 2015

Επικινδυνα τα SMS για 35αρηδες κ 40αρηδες οδηγους

 

1Η αποστολή γραπτών μηνυμάτων με το κινητό την ώρα της οδήγησης είναι πιο επικίνδυνη στις ηλικίες άνω των 35 ετών, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως είναι ασφαλής για τους νεότερους οδηγούς,σπεύδουν να διευκρινίσουν οι ερευνητές.
Οι ειδικοί προειδοποιούν εδώ και χρόνια ότι είναι απίστευτα επικίνδυνο το να μιλάει κανείς στο κινητό την ώρα που οδηγεί – πόσο μάλλον να διαβάζει και να απαντάει σε SMS.
Δυστυχώς, όμως, η μία μελέτη μετά την άλλη αποκαλύπτουν πως πάρα πολλοί αρνούνται να καταλάβουν τον κίνδυνο και ότι πλέον ακόμα και οι 50άρηδες γράφουν μηνύματα στο κινητό την ώρα που οδηγούν.

Έτσι, επιστήμονες από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο Wayne του Ντητρόϊτ αποφάσισαν να διερευνήσουν πόσο επηρεάζει η συνήθεια αυτή την ικανότητα οδήγησης.
Στη σχετική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Accident Analysis and Prevention», συμμετείχαν 50 εθελοντές ηλικίας 18 έως 59 ετών, οι οποίοι κλήθηκαν να οδηγήσουν επί μισή ώρα σε εξομοιωτές οδήγησης, διεξάγοντας κατά διαστήματα «συζητήσεις» με γραπτά μηνύματα στο κινητό τους.
Συνολικά, τα δύο τρίτα των οδηγών έβγαιναν από την λωρίδα τους και «έκοβαν» άλλους «οδηγούς» ή έμπαιναν στην λωρίδα εκτάκτου ανάγκης (ΛΕΑ) την ώρα που έστελναν τα SMS.
Το ποσοστό αυτό ήταν χαμηλότερο (50%) μεταξύ των «πεπειραμένων» αποστολέων γραπτών μηνυμάτων εν ώρα οδήγησης, ενώ αυξανόταν αναλόγως με την ηλικία.
Έτσι, στους εθελοντές ηλικίας 18-24 ετών, το 25% έβγαιναν από τη λωρίδα τους την ώρα που έγραφαν το SMS. Στις ηλικίες 25 έως 34 ετών το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 40%, στις ηλικίες 35-44 ετών ήταν 80%, ενώ μετά τα 45 χρόνια δεν υπήρχε ούτε ένας οδηγός που να μην βγήκε από την λωρίδα του την ώρα που έγραφε ένα SMS.
Οι παρεκκλίσεις από την πορεία δεν παρουσίαζαν διαφορές μεταξύ των δύο φύλων.
Παραμένει άγνωστο γιατί ακριβώς οι παρεκκλίσεις ήταν συχνότερες στους μεγαλύτερης ηλικίας εθελοντές, αλλά οι ερευνητές εκτιμούν ότι πιθανώς παίζει ρόλο η ανάγκη να κοιτάζουν επί περισσότερη ώρα το τηλέφωνό τους (π.χ. λόγω πρεσβυωπίας) ή η δυσκολία στην ταυτόχρονη εκτέλεση πολλών δραστηριοτήτων (multitasking) λόγω ηλικίας.
Σε κάθε περίπτωση, «τα ευρήματα αυτά μας εξέπληξαν, διότι υποτίθεται ότι οι ώριμοι οδηγοί χειρίζονται καλύτερα οτιδήποτε αποσπά την προσοχή από την οδήγηση», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Ράνταλ Κομισάρις, αναπληρωτήςκαθηγητής στο Τμήμα Φαρμακευτικών Επιστημών του πανεπιστημίου.
Και συνέχισε: «Προφανώς η αντίληψη αυτή δεν είναι ακριβής και επομένως δεν πρέπει να νομίζει ένας 50άρης ότι μπορεί με ασφάλεια να απαντήσει σε ένα SMS την ώρα που οδηγεί.
»Κατ’ αντίστοιχο τρόπο, οι νέοι δεν θα πρέπει να αναθαρρήσουν με τα ευρήματα της μελέτης και να νομίζουν ότι μπορούν ακίνδυνα να γράφουν μηνύματα στο κινητό την ώρα που οδηγούν, διότι ούτε αυτό ισχύει».
Και κατέληξε: «Από τα ευρήματά μας καθίσταται σαφές ότι ουδείς, ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας, πρέπει να νομίζει ότι είναι καθ’ οιονδήποτε τρόπο ασφαλές να χρησιμοποιεί ταυτοχρόνως κινητό και τιμόνι, όσο πεπειραμένος κι αν είναι».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου